Specialkost

För den elev som av någon anledning inte kan äta den ordinarie skolmaten erbjuds specialkost.

Foto: Mostphotos

Blankett för specialkost

För att ansöka om specialkost så fyller du i en blankett (finns hos skolsköterskan). Vid förändringar eller långvarig frånvaro är det viktigt att ni informerar köket.

Ifylld blankett för specialkost ska lämnas till klassläraren. Originalet vidarebefordras till skolhälsovård, kopior distribueras till skolrestaurang/kökschef och till hemkunskap i förekomna fall. Skolrestaurangernas blanketter förvaras i köket i pärm märkt specialkoster.

På skolan råder nötförbud såsom jordnötter.

Senast uppdaterad: 23 januari 2024