Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Vår skolmiljö

Ribbyskolan är en F–9 skola. Skolan har trevlig stämning bland elever och personal. Stora förändringar kommer att ske de kommande åren.

Ribbyskolans byggnader

Ribbyskolan har under de senaste året vuxit, i takt med att låg och mellanstadiet utökas. Vi är numera en stor skola om vi tittar på antalet elever och personal. Vi håller till nya Ribbyskolan som blev klar vår 2023 och använd även den gamla Ribbyskolan bredvid. Vi har en egen idrottsal för F-6 och Ribbyhallen för 7-9 idrottslektioner.

Vi har god stämmning och nära till skratt. Det finns en stor gemenskap i personalgruppen, som smittar av sig till våra elever. Våra elever uppger i enkäter att de är trygga och trivs på Ribbyskolan.

Låg- och mellanstadiet har en skolgård med många aktiviteter som inbjuder till lek och rörelse av olika slag.

Det finns även en inhängnad fotboll/basketbollsbur samt en fotbollsplan i konstgräs som hela skolan nyttjar både på idrottslektioner samt vid rastverksamheter då den är ledig.

Skolan har en stor idrottssal, idrottshall, musiksal, hemkunskapssalar, slöjd- och NO-salar.

Senast uppdaterad: 23 februari 2024