Jobba hos oss

Om du vill du jobba på en skola med stora utvecklingsmöjligheter ska du välja Ribbyskolan. Vi har en mycket stabil personalstyrka vilket är ett gott betyg för skolan som arbetsplats. Vi har den bästa laguppställningen.

På Ribbyskolan finns både fin gemenskap och många duktiga lärare som ger eleverna stora möjligheter att utvecklas.

Ribbyskolan är en trivsam skola med bra miljö, vi har en-till-en-lösning vad det gäller iPads/Chromebooks och vi har interaktiva projektorer i klassrummen. Hos oss känner sig personalen delaktiga i skapandet av en bra skola.

Traditioner och duktiga lärare

Vi har en lång tradition av välutbildade och engagerade lärare. Lärarna jobbar nära eleverna, vilket skapar en stark känsla av tillhörighet och delaktighet bland eleverna. Personalen har en positiv elevsyn, ser varje elev och skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor.

Aktivt elevråd, elevhälsa och god mat

Ribby har två aktiva elevråd och en elevrådsstyrelse på högstadiet. Då det är viktigt med elevernas delaktighet. Vi har en välfungerande elevhälsa med bland annat engagerade skolsköterskor, kurator och Studie- och yrkesvägledare.

Skolrestaurangen erbjuder två lunchrätter varje dag med salladsbuffé. Maten tillagas från grunden med stor andel ekologiska råvaror. Frukost finns att köpa för elever och personal för en symbolisk summa.

Senast uppdaterad: 25 november 2021