Vision

Ribbyskolan ska överträffa elevernas och deras föräldrars förväntningar på en inspirerande och lärorik skola. Tillsammans med eleverna skapar vi en trygg inre och yttre miljö för lärande som kännetecknas av ömsesidig respekt och ett gott samarbete.

Ribbyskolans vision

Eleverna trivs, är trygga, växer och utvecklas. De tycker att det är kul att gå till skolan, varje dag är en positiv, spännande utmaning. Eleverna känner delaktighet i skolan.

Skolan utmärks av gemensam, tydlig värdegrund och pedagogik, vilket märks i vardagen. Skolan kännetecknas av ett engagemang för eleverna och en förmåga att locka fram potentialen i varje elev. Föräldrarna känner sig välinformerade om sina barns och skolans utveckling.

Vi vill att omgivningen skall uppfatta att vi är en kvalitativ skola som ger våra elever goda kunskaper och förutsättningar för framtida studier.

Att arbeta på Ribbyskolan är spännande och utvecklande, både professionellt och personligt. Arbetsklimatet är öppet och kreativt, idéer till förbättring och utveckling tas systematiskt tillvara.

Senast uppdaterad: 23 augusti 2018