Trivselregler F-6

På Ribbyskolan arbetar vi utifrån kunskap, trygghet, hänsyn och omtanke. Vi är alla en del av varandras skoldag. Det betyder att skolan har ett antal trivselregler för att skapa en skoldag där alla känner sig trygga, kan delta i lärande och utvecklas. Som elev på skolan är det viktigt att du förstår och följer skolans regler.

- Vi ger varandra arbetsro.

- Vi använder låg ljudnivå.

- Vi respekterar varandra.

- Vi använder ett trevligt språk.

- Vi låter alla vara med.

- Vi behandlar andra som vi själva vill bli behandlade.

- Skolan är fri från skojbråk under hela skoldagen.

- Vi är rädda om våra och skolans saker.

- Vi går inomhus.

- Vi respekterar skogränsen.

- Ytterjackor, kepsar och mössor tas av i matsalen.

Klassrummet

- Alla kommer i tid till lektionerna, är förberedda och har rätt arbetsmaterial med sig.

- Alla lektioner är mobilfria. Vi hänvisar till mobilskåpen. Undantag kan göras av medicinska skäl.

- Din dator är ett verktyg som ska användas för lärande i samråd med undervisande lärare.

- Lektionerna är snacks-,  godis- och dryckesfria.

Utöver skolans trivselregler gäller samhällets lagar och regler även i skolan.

Senast uppdaterad: 20 januari 2022