Lågstadiet

Delat klassföreståndarskap för ökad trygghet samt behöriga lärare.

På Ribbyskolan har vi ett tvåparallelligt lågstadium. Vi jobbar med delat klassföreståndarskap vilket innebär att vi har en klass per årskurs som är indelad i två mentorsgrupper. Dessa grupper kommer vi dela in i olika konstelationer för att eleverna ska kunna känna trygghet med alla elever och all personal som är knuten till årskursen.

Lärarna planerar gemensamt för att få en likvärdig undervisning i båda klassrummen. För att stärka elevernas ämneskunskaper kan lärarna undervisa i båda grupperna i ämnen utifrån behörighet.

Fritidspersonalen finns i stor utsträckning även i klassrummen under skoltiden för att sedan fortsätta sitt arbete på eftermiddagen.

Senast uppdaterad: 7 september 2018