Högstadiet

Två mentorer per klass för ökad trygghet och ämnesundervisning av behöriga lärare.

På Ribbyskolan har vi ett sjuparallelligt högstadium. Vi jobbar med två mentorer per klass för att eleverna ska kunna känna trygghet. Mentorerna är de lärare som har första kontakten med sina elever och det är med dessa som utvecklingssamtalen kommer ske.

Lärarna planerar gemensamt för att få en likvärdig undervisning och bedömning. För att stärka elevernas ämneskunskaper undervisar lärarna i ämnen utifrån behörighet.

Senast uppdaterad: 8 april 2021