Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Anpassade grundskolan åk 7-9 för elever med funktionsvariationer

På Ribbyskolans högstadium finns en Anpassade grundskoleklass. Anpassade grundskolan ger elever med funktionsvariationer en utbildning som är anpassad efter varje elevs förutsättning.

Foto: Mostphotos

Utbildningen ger bland annat kunskaper och värden, bidrar till personlig utveckling, social gemenskap och ger en god grund till ett aktivt deltagande i samhället. Anpassade grundskolan har en egen kursplan som vi följer, om möjligt kan eleven även följa grundskolans kursplaner i vissa ämnen.

Ribbyskolans Anpassade grundskoleklass är idag en liten grupp med en huvudlärare.

Senast uppdaterad: 1 augusti 2023